Välkomna!

Lämna gärna en kommentar så jag vet vilka mina besökare är :) Är alltid roligt med kommentarer.

14 juli 2010

Så råkade det bli...

...några dagar utan bloggen...men är sånt som händer.
Söndagen spenderades några timmar på stranden i Barsebäck...brände mig liite fast att jag inte var där så många timmar och hade smörjt mig, men solen tog väl extra bra. Tack o lov har det inte gjort ont, förutom lite i måndags om jag stod mitt ute i solen.

I måndags jobbade jag 15-22 så inga roliga händelser där inte hehe...
Och igår var jag så himla snäll och hjälpte mina föräldrar att rensa och städa i deras förråd...behövdes verkligen haha men nu är det snyggt och prydligt igen ;) Vet inte hur många gånger som pappa körde på tippen idag men känns som det var närmre tio än fem...fast ibland känns det som mer än vad det egentligen var så har ingen aning..

Just nu sitter jag på jobbet, har 3 timmar kvar av mitt nattpass. Var såå trött när jag började mitt pass kl 22...klarar inte av att sova ordentligt mitt på dagen och verkligen inte när det är så ljust ute....natten sover jag inte heller superbra pga värmen.
Jag klagar inte på värmen...nej absolut inte..gillar sommaren :D Men hade varit skönt att få vakna utvilad hehe...fast visst, allergin gör också sitt för tröttheten!
Denna natten har jag surfat lite...kollat på film, Mamma Mia (den blir man alltid så glad av hehe) och Sex and the city filmen...har sett båda två innan och gillar dom :) Fast är nog tjejfilmer hahahaha...

Förhoppningsvis kan jag sova ordenligt fram tills halv tre *håller tummarna* för jag ska orka med en natts jobb till :( Gillar inte att jobba natt! Ska tillbaka till Lund och få mina sprutor halv fyra...så även om jag kan så får jag inte sova längre än till halv tre. Hade det inte varit för att de har semester sen på allergimottagningen så hade jag flyttat på sprutorna tills nästa vecka. Men får försöka att fortsätta sova när jag kommer hem från Lund igen.

När det gäller vikten så håller jag mig någorlunda stilla just nu..har inte orkat ta tag i det...eller jo jag var väldigt motiverad innan Furuboda men där kunde jag inte ha den kontrollen över maten eftersom man fick mat serverad till alla måltider varje dag...men gjorde mitt bästa iaf. Nu ska jag dock sätta fart igen, måste komma igång med löpningen men det får vänta tills på fredag för går inte nu när jag jobbar natt....ska man springa får man ju göra det tidigt på morgonen eller sent på kvällen så att man undviker den värsta värmen men är inte hemma förrän åtta på morgonen och behöver köra hemifrån halv tio på kvällen...alltså så får det vänta tills på fredag men då har jag förhoppningsvist fått lite mer sömn och ork :)
Maten ska också bli bättre...börja med att utesluta alla sötsaker (förutom en glass då och då, är ju sommar och motionerar man bara så går det bra)...sen får vi se vilken väg jag tar...meddelar det när jag har bestämt mig :) Men just nu lutar det nog åt att äta vanlig middag...byta ut ett eller två mål om dagen till shaker men de dagar jag springer så tänkte jag kanske ta en shake innan löpningen...frukost efteråt...shake till lunch och sen vanlig middag (nyttig)...frukt ska jag få äta så mkt jag vill, ja grönsaker också. Melon och jordgubbar är ju det bästa som finns :D

Oj det ett lång inlägg denna gången...och en massa trötthetsbabbel från mig men det får ni ta haha...

Hoppas ni alla sover gott i era sängar där hemma...längtar verkligen efter min just nu...oj nu har visst en halvtimme gått så är bara 2½ timme kvar ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar