Välkomna!

Lämna gärna en kommentar så jag vet vilka mina besökare är :) Är alltid roligt med kommentarer.

17 juli 2010

Vill ha det ordentligt gjort så får man göra det själv..

Jag fick sova några timmar i torsdags, när jag kom hem slängde jag direkt in två maskiner tvätt och körde hem till föräldrarna för att byta bil då pappa skulle fixa med min. Stannade där i cirka en halvtimme som tvättmaskinerna tog sen tog jag med mig tvätten upp och hängde det på tork i lägenheten o sen kunde jag sova till typ halv ett eller så...hade bara lite tvätt :D Ibland löser det sig såå himla bra haha.
På eftermiddagen körde jag och mamma till Ikea, jag skulle handla en ny möbel till hallen och en ny skohylla...skohyllan köpte jag dock på Jysk men hittade det som jag skulle ha iaf :) Monterade ihop allting på kvällen.

I fredags körde vi till stranden, Barsebäck...min morbror med familj var där också och lite senare dök mormor och morfar också upp...kul! Brände mig liiite på ryggen dock :( Är ju enda stället som man inte kommer åt att smörja själv o sen glömde jag att be mamma att göra det...jaja..är lite öm idag men sånt får man ta ibland ;)
På kvällen var jag hemma hos föräldrarna och grillade, mormor och morfar var också där så det var skoj...har inte träffat dom speciellt mycket senaste tiden.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Mamma har hjälpt mig att färga håret...goodbye utväxt ;)Syrran klippte mig lite förra måndagen så nu känns det skönt! :D Sen har jag köpt spackel...de som renoverade min hall misslyckades med att sätta upp hatthyllan igen så de kom tillbaka för att fixa det (den höll på att ramla ner och ta med sig en liiten bit av väggen)..gubben som kom (typ förra tisdagen eller nått sånt) hade ju inga verktyg med sig så efter många om och men fick han upp nån snickare hit för att hjälpa honom men de hade korta pluggar och bara vanlig borr fast att jag hade meddelat att mina väggar måste man ha slagborr till och långa pluggar för det en del av väggen bara "smular" sig...och biten av väggen som behövde fixas skulle de komma tillbaka och göra i augusti. Som sagt dagen efter när jag skulle hänga upp fyra jackor släppte det från väggen. Så jag har spacklat igen hålen..ska slipa och måla imorgon och sen sätta upp den igen, ordentligt! Så nu behöver de inte komma tillbaka...vill ha ordning här nu...inte ha jackor liggande på köksbordet, vill kunna använda min hatthylla. Kvällen har varit väldigt lugn..kollar på tv o lite så bara.


Det regnade ju lite förra helgen ;)


Vitt vin och bailys med is *slurp*


Grillat grillspjut med klyftpotatis, sallad, melon, majs och tzatsiki *mums*

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar