Välkomna!

Lämna gärna en kommentar så jag vet vilka mina besökare är :) Är alltid roligt med kommentarer.

10 mars 2010

Nattjobb

Jaha då sitter man här igen...jobbar vaken natt...fy vad jag inte gillar det. Förkyld är jag, öm i halsen, öm i kroppen...vill bara sova!
Tisdagen blev inte så effektiv som jag hade hoppats på och planerat. Tog det mest lugnt faktiskt, gjorde några ärenden o så. En mysstund med vovven hann jag med.

Blev ingen träning i förmiddags som ni kanske har räknat ut med tanke på hur jag mår just nu. Tyvärr har det trillat ner några onyttigheter både måndag och tisdag men nu är det för tusan slut med det. Från och med när jag vaknar på onsdagen (idag eller hur man ska säga hehe) så är det två nutrilett, en lunch/middag och frukt till mellanmål plus motion...mycket motion även om jag får nöja mig med promenader några dagar tills förkyldningen har lagt sig lite.
Ska ju på bröllop den 8 maj och måste köpa en ny snygg klänning tills dess...och det hade ju inte gjort något om den hade suttit en aning snyggt på mig också, inte bara på galgen.
Räknar med att hinna tappa nästan 10 kg på dessa två månaderna, jag vet att det låter mycket men jag har en hel del att ta av och i början går det fortare. Visst jag är inte jättesugen på att dra in nutrilett men är desperat, vill få resultat så snabbt som möjligt. Just nu känner jag mig trött alltid och har inte direkt orken o motivationen att stå och fixa massa nyttig mat flera gånger om dagen varje dag.....och då passar ju nutriletten bra. Tänkte att tränar jag extra hårt någon dag så tar jag nog en tallrik fil eller så. Har en del mat som är färdiglagad (som jag har gjort själv) och som är portionsfryst i frysen så bara att ta fram en portion när jag t ex ska iväg till jobbet o ha med mig dit :) Bra va? :)
På helgen lagar ju jag och Jimmy maten tillsammans....det ska faktiskt bli ett eller två undantag under denna tiden....nog två tror jag....ska unna mig en eller två våfflor på våffeldagen den 25 mars (min o Jimmys 3 månaders dag hehe) och sen en liiiiiten bit tårta veckan efter när Jimmy fyller år (jag lovar att den ska vara miniliiiten). Jag kommer motionera extra mycket de två dagarna som jag ska unna mig något eller dagarna innan för att annars är det ju inte ok :)

Usch nu vill jag hem till min säng...."bara" typ 4½ timme kvar tills jag får sätta mig i bilen o köra hem :( Låt denna tiden gå FORT!!

Förresten, färgade håret innan idag....blev bra men syns inte stor skillnad faktiskt...tyvärr. Trodde att det skulle bli liite mer skillnad men men...har ingen synlig utväxt längre iaf :) Plus färgade ögonbryna när jag ändå var igång, behövs ibland.

Ha det bra! Nu ska jag fortsätta kämpa för att hålla mig vaken
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar