Välkomna!

Lämna gärna en kommentar så jag vet vilka mina besökare är :) Är alltid roligt med kommentarer.

27 maj 2009

Längesen

Oj var ett tag sen jag skrev här...opps!
Det var skönt att få en ledig "långhelg". I torsdags var jag som sagt på kalas, min pappa hade ju fyllt år.
I fredags var vi en sväng hemma hos "M"´s föräldrar...det visade sig att de var barnvakter till söta Thea så blev bus med henne också :)
Efter det åkte vi hem för att ha en hemmakväll med räkor och nya Wallanderfilmen, Hämnden...den var riktigt bra! Jag gillar ju Wallanderfilmerna, eller iaf de nya med Krister Henrikssson. Är inte förtjust i Rolf Lassgård.
I lördags åkte vi med min pappa till en bilskrot i Malmö, men där fanns inga bra och hela grejor så vi åkte vidare till Helsingborg..där fanns en grej som vi skulle ha men "idioten" som jobbade där skulle ha hur mkt som helst för den så vi struntade i det.
På kvällen var vi bjudna hem till mina föräldrar på mat...blev en trevlig kväll med god mat och Mamma Mia filmen (har sett den X antal gånger nu haha).
I söndags tog vi det ganska lugnt...var hemma en sväng hos mina föräldrar, min syster och hennes kille var där också så blev att alla käkade tacos där.
I måndags var jag och mamma en sväng på Ikea och Biltema...ligger ju nära varandra...vi skulle egentligen till Biltema bara men eftersom Ikea ligger 5 min därifrån passade vi på hehe.
På vägen hem kom vi på att om pappa kunde sluta tidigare så kunde vi åka till den andra bilskroten i Helsingborg (de hade inte öppet på lördagar), vilket vi gjorde också. De hade ett nytt tak till pappas rallybil...det var samma sak som vi var ute efter i lördags också. Hur kan det skilja så jädrans mkt i pris på olika ställen??!! I Malmö skulle de ha 1000 kr (men det var buckligt så därför ville vi inte ha det)...i Helsingborg skulle de ha 1500 kr och då var både stället i Malmö och Helsingborg samma företag! På andra stället i Helsingborg som vi var på i måndags skulle de 500 kr...fatta..skiljer rätt mkt för exakt samma sak!
Igår slappade jag mest...diskade lite här och plockade undan..gjorde några ärenden i stan...stack med volvon till pappa för han skulle fylla på olja till servon, den läcker nog. "M" kom också dit en sväng för att hjälpa pappa med taket till rally-bilen.

Nu ska jag göra mig klar inför dagen! Har gjort absolut ingenting än så länge...fy på mig haha!
Ha en bra dag!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar